First days down under! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elana Meijer - WaarBenJij.nu First days down under! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elana Meijer - WaarBenJij.nu

First days down under!

Door: Elana

Blijf op de hoogte en volg Elana

21 Juli 2015 | Australië, Sydney

Inmiddels is het 21 Juli en is dit onze vierde dag weg van huis. Op 17 juli vlogen we via Seoul (Zuid-Korea) naar Sydney, in maarliefst 24 uur. Een lange vlucht, waarbij we niet altijd even gelukkig waren met de buren (snurken, meezingen, krijsende kinderen, as usual), er geen brug beschikbaar was en we een uur moesten wachten voor we mochten uitstappen in Sydney en vooral heel veel turbulentie onderweg. Veilig en wel in Sydney aangekomen moesten we door de douane, werden we verhoord over onze reisplannen (steeksproefsgewijs maar niet heus, enige Nederlanders in een vliegtuig vol Koreanen) en werden we op drugssmokkel gecontroleerd door een enorm schattige labrador. De eerste dag was slopend, we waren rond 9 uur bij het hostel en moesten dus de hele dag nog zien door te komen. Na een bijzondere route door China town vonden we een supermarkt om eindelijk ontbijt/lunch te kopen. 'S middags zijn we naar sea life geweest, een enorm aquarium bij Harbour bridge. Het zonnetje scheen, maar mijn korte broek bleek toch iets te enthousiast, vergeleken met de winterjassen van de locals hier (18 graden, die lui zijn niks gewend, haha). Het aquarium was prachtig, veel grote en bijzondere vissen, twee dugeons en grote haaien gezien. De tickets hadden we via Groupon, scheelde toch weer 24 dollar in totaal!
De volgende ochtend begon het programma van de Ultimate Oz Tour, met een informatie sessie en een wandeling door de stad. Via de botanische tuinen naar harbour bridge en natuurlijk het opera house, een must-see als je hier bent. Na de nodige foto's te hebben genomen (en een mooie selfie op de iPad van een enthousiaste aziaat ) zijn we via de winkelstraat teruggelopen. 'S avonds hadden we een pizza en patat welkomstdiner en ging het helemaal los in de Side bar, onder ons hostel.
Op dinsdag begon de dag met een informatiebijeenkomst die voor ons niet heel interessant was, hebben we onze Australische simkaarten opgehaald en maakten we ons klaar voor een middagje varen met de catamaran.
Het bleek een heel schattig bootje waar net de hele groep op paste en het was heerlijk weer. In bikini in de zon gelegen, talloze foto's gemaakt en een BBQ-lunch, verzorgd door de kapitein en onze hyperactieve Tour-guides Jess en Alex. Toen de kapitein mij vertelde dat er haaien, walvissen, dolfijnen en zeehonden zwommen en zich ook wel regelmatig laten zien, besloot ik lekker vanaf de boot toe te kijken hoe Laura en nog een aantal anderen het water in gingen. Het bleek toch best koud, totaal geen spijt dat ik deze kans aan me voorbij heb laten gaan.
Morgen, woensdag 22 juli, gaan we naar Basecamp, een hostel 3 uur rijden naar het noorden, om onder andere te sandboarden en dolfijnen te bekijken. Ook hebben ze een knuffelbare kangoeroe en het eten schijnt fantastisch te zijn! Ben benieuwd!

• 21 Juli 2015 - 18:22

Peter B.:

Hoi meiden, leuk dat jullie deze site gemaakt hebben. Veel vertellen, ben erg benieuwd. Gauw er een paar foto's opzetten. Je kunt er 100 opzetten voor weinig. Doe dat maar, is een cadeautje van mij. Hoor wel wat 't kost, maak ik 't over op de rekening van Elana.
    Heb heel veel plezier en geniet van alles. No worries, guys!!
    Groeten van Karin en Peter B.

• 23 Juli 2015 - 21:39

Peter B.:

Laan, kan maar 3 foto's zien. Zijn de andere afbeeldingen filmpjes? Kus van mama en van mij