Hug a kangaroo in Port Stephens! - Reisverslag uit Port Stephens, Australië van Elana Meijer - WaarBenJij.nu Hug a kangaroo in Port Stephens! - Reisverslag uit Port Stephens, Australië van Elana Meijer - WaarBenJij.nu

Hug a kangaroo in Port Stephens!

Door: Elana

Blijf op de hoogte en volg Elana

24 Juli 2015 | Australië, Port Stephens

Na een 3,5 durende busrit vanaf Sydney, waarbij we al erg chagrijnig waren omdat we die ochtend bijna een uur hadden moeten lopen heen en terug naar het Medicare centrum om een verzekeringspasje aan te vragen dat niet bleek te kunnen, kwamen we rond 5 uur aan bij "Basecamp" oftewel; Melaleuca Surfside. Daar werden we verwelkomd met een praatje over spinnen die graag geaaid worden (zoek een huntsman op, geen fijne kerel) en leerden we wat dingen over de omgeving.(possums houden van tabak en koala's schreeuwen als apen en varkens tegelijk). We zitten midden in een bos met possums, coocaburra's, koala's en Josie, de kangoeroe.'s avonds Pizza Night en gezellig een spelletje "never have i ever", details daargelaten. Om een uurtje of 10 vertrokken we in het pikdonker naar het strand voor een kampvuur. Onder het genot van fijne top 40 nummers (ahum) bekeken we de sterren en probeerden vooral te vergeten hoe koud het eigenlijk was.
De volgende ochtend tikte de regen vrolijk op het dak van ons onderkomen (we slapen met 6 meisjes in een supercute kamertje in het guesthouse) en ik vreesde al, aangezien het enige warme wat ik naar basecamp had meegesleept een vest was (waar ik noodgedwongen in had moeten slapen omdat er anders waarschijnlijk ijspegels op m'n buik zouden groeien) maar toch mocht dat de pret niet drukken. In legerwagens vertrokken we naar de sand dunes voor een ochtendje sandboarden(in de regen). Het was zo gaaf! Met m'n goPro op mijn hoofd en een hoop gegil (want ja, ik blijf een meisje) ging ik de eerste keer naar beneden. Na 4 afdalingen en kleding vol met zand vertrokken we voor een korte strandwandeling. Daarna gingen we terug voor "smoka", oftewel, koffie met iets lekkers. Tijd om erg op te drogen was er niet, want diezelfde auto's stonden alweer klaar om ons naar een Natural Park te brengen, voor een van de mooiste uitzichten in Australië(als gezegd door Alex). Hier beklommen we in ongeveer 20 minuten een nogal steile berg, waarbij het weer gelukkig opklaarde. Prachtige foto's gemaakt en uitzichten gezien, de spierpijn morgen is het ongetwijfeld waard.
Het zonnetje scheen en na Josie getackeld te hebben voor een fotoshoot (waarbij ze mij in eerste instantie een mep gaf) besloten we snorkels te huren en de zee te gaan verkennen. De snorkels waren uiteindelijk gratis omdat er op onverklaarbare wijze nog maar 2 setjes over waren en vol goede moed vertrokken we naar het strand. Het snorkelen bleek moeilijker dan verwacht, en vooral die zwemflippers waren het toch niet helemaal. Gelukkig leverde het mooie plaatjes op en hebben we vast kunnen oefenen voor het Great Barrier reef later deze reis. Helaas helaas hebben we enkel zand en water gezien en een paar kleine golfjes gepakt. Op de terugweg zagen we onze eerste Koala in z'n natuurlijke habitat! Een moment dat natuurlijk even vastgelegd moest worden, in bikini want het bleek te koud om op het strand op te drogen. Na dit avontuur was het voor het eerst in bijna 3 dagen tijd voor een warme douche; finally. 'S avonds stond er (weer) een BBQ op het menu en daarna werden er spelletjes gespeeld en gechilld in de gemeenschappelijke ruimte(de banken zijn awesome).
Vrijdagochtend stond de dolfijnencruise op het programma, helaas werkte het weer zo vroeg op de dag niet echt mee. Met dezelfde leger/terreinwagens als de dag ervoor gingen we op weg naar Anna Bay, waar het langzaamaan ook droog werd gelukkig. Veel dolfijnen gezien, alhoewel ze niet zoals in filmpjes uit het water sprongen. Na de cruise brak de zon door, zagen we een enorme groep pelikanen en aten we de "famous fish and chips" bij Bub's. Nu is het tijd voor onze reis terug naar Sydney, waar we nog twee dagen zullen verblijven. Daarna is het tijd voor de Jackaroo-course in Bingara!

• 24 Juli 2015 - 12:30

Dennis:

Leuke verhalen weer hoor schat! Haha. Ik hoop dat het gauw een beetje warmer wordt daar. Ik ben zo benieuwd naar je foto's en de filmpjes van je GoPro! Wat ik hoor en zie maakt me wel een beetje jaloers, want ik had het graag allemaal samen met je beleefd. Maar dat komt vast nog wel een keer! Ik ben benieuwd naar je volgende update, veel plezier in ieder geval nog even in Sydney!

XXX

• 24 Juli 2015 - 16:22

Mama Kaat:

Liefje, ik ga gewoon 6 weken lang vermaakt worden met mooie verhalen, mis je, maar kan eigenlijk niet omdat het zo dichtbij lijkt op deze manier. XMam