De eerste stapjes zijn gezet! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Elana Meijer - WaarBenJij.nu De eerste stapjes zijn gezet! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Elana Meijer - WaarBenJij.nu

De eerste stapjes zijn gezet!

Door: Elana

Blijf op de hoogte en volg Elana

03 November 2016 | Nederland, Leiden

Iedereen opgepast, want de zusjes Meijer hebben een reis geboekt hoor! In December zullen wij de prachtige eilanden van Thailand gaan ontdekken. Voor Julia als beloning na een jaar hard werken en een P-in-1 en voor mij als voorbereiding op 9 maanden stage in het AMC. De tickets waren een tijdje geleden al binnen, dus we hebben al even kunnen wennen aan het feit dat we écht gaan, maar vandaag zijn de eerste fysieke voorbereidingen dan toch echt begonnen.

Om 15:40 werden we verwacht op de tropenpoli in het AMC voor onze inentingen. Een vrolijke, ietwat op leeftijd uitziende verpleger kwam ons ophalen. Nadat we erachter kwamen dat ik mij per ongeluk als man-zijnde had ingeschreven, en Julia wel even drie keer moest slikken voor ze in de stoel durfde te gaan zitten, moesten we er beiden aan geloven. Twee fijngeknepen handen en een beetje spierpijn later stonden we weer buiten. En we mogen, gezellig, nog twee keer terugkomen het komende half jaar.

Door naar Duivendrecht. Onze lieftallige vader zou ons, met alle kennis die hij tijdens zijn reizen over Thailand heeft vergaard, helpen met de voorbereidingen. En dat bleken we nodig te hebben, want het begon allemaal een beetje ongeorganiseerd. We wilden natuurlijk veel teveel, maar moeten ook rekening houden met het feit dat we niet eeuwen aan de andere kant van de wereld kunnen blijven. Na een hoop gezoek, getwijfel en gediscussieer zijn we er dan uit; dit wordt ongeveer wat we gaan doen!
Bankok --> Koh Tao (Duikcursus, dat was het oorspronkelijke doel van deze reis, dus dat gaan we er ook maar lekker van nemen!) --> Ciang mai --> Koh phi phi --> Bangkok. Zo wisselen we stad en eiland lekker af, en kunnen we vrijwel alles wat we oorspronkelijk in gedachten hadden ook echt gaan waarmaken.
Nieuw in deze reisblogs worden de uitspraken die ik weer wil bijhouden. Kan daar later altijd wel van genieten.

Elana: We vertrekken 15 december
Julia: Huh. 21 december?!
Elana: Ohja. op 15 december heb ik een herkansing..

Julia: Haaien? Zijn er haaien in Thailand? Pap!? Google eens "Haaien bij koh tao" Ja als er haaien zijn ga ik niet zwemmen hoor

Tot zover onze voorbereidingen. We kunnen niet wachten!!

Liefs,
Elana (En Julia)

• 03 November 2016 - 21:57

Peter B.:

Elana, wat een leuk vooruitzicht. Ga je weer volgen. Veel plezier samen met Julia

• 04 November 2016 - 13:36

Julia: