Turbulentie en gefrituurde schorpioenen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elana Meijer - WaarBenJij.nu Turbulentie en gefrituurde schorpioenen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elana Meijer - WaarBenJij.nu

Turbulentie en gefrituurde schorpioenen

Door: Elana

Blijf op de hoogte en volg Elana

22 December 2016 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,
Jeetje wat vind ik het leuk dat ik weer wat kan schrijven voor m'n online reisdagboekje. Jullie zijn natuurlijk razend benieuwd naar onze eerste dag en bij deze zal ik jullie even bijpraten.
Onder het mom van "Hé meisje, waar ga je met die rugzak naartoe?" Kwamen we aan op Schiphol, lekker vroeg, zoals het hoort. Met de nodige varia puzzelboekjes op zak stapten we uiteindelijk (naast elkaar, hoezee!) het vliegtuig in. 13,5 uur is langer dan je denkt, al helemaal als je hoogtepunt van de reis is dat je even heen en weer kan lopen naar de WC. De beenruimte was goed en het eten prima. Dachten we. Toen we dachten dat het ergste voorbij was plofte mijn hoofd bij de landing bijna uit elkaar en voelde Julia zich ook niet zo lekker helaas. Eenmaal op de grond (in Taipei) konden we wel weer lachen om de situatie en gingen we vol goede moed naar de volgende bagagecontrole en naar de gate. Uiteraard hadden alle Aziaten de stopcontacten alweer ingepikt, en hebben wij ons (zonder drinken want je kon nergens pinnen) moeten vermaken op de vensterbank in de gate. Een appje van papa (de bikkel, half 6 al up-and-running) en een heleboel onbeantwoorde appjes later, stapten we met een beetje herpakte moed het tweede vliegtuig in. Dit was een net iets luxere versie van z'n oudere broertje, en deze vlucht verliep dan ook wel prima.
Eenmaal in Bangkok hadden we een beetje moeite met het systeem. Ik had namelijk vernomen dat wij in aanmerking kwamen voor een visum on arrival, dus daarvoor probeerden we de nodige documenten bij elkaar te scharrelen. Toen bleek dat we gewoon door konden lopen, omdat we sowieso wel naar binnen mochten, waren we al verbaasd. Maar we werden helemaal sceptisch toen ze ons naar de lijn voor "native asian people" stuurde, tot groot genoegen van de andere mensen in de rij. Schijnbaar vonden ze dat niet erg, want een paar minuten later stonden we dan, met stempel uiteraard, aan de andere kant. De backpacks waren er al en vol goede moet gingen we op zoek naar een taxi. We spraken er eentje aan, maar toen bleek dat er een enorme wachtrij was, en konden we achteraan sluiten. Onze taxi deed er door de enorme hoeveelheid verkeer bijna 1,5u over naar de stad, en we waren behoorlijk gaar toen we het hostel bereikten. Schoentjes uit voor de ingang en op naar de kamer. Twee matrassen op de grond, ook weer iets nieuws. Maar wél schoon en wél een privekamer mét airco, dus we waren stiekem al lang gelukkig. Busje geregeld voor de doorreis naar Koh tao, en op naar Kao San Road, dé straat van Bangkok. De gefrituurde schorpioenen vlogen ons nog net niet om de oren, en overal kwam muziek vandaan. Erg indrukwekkend! Heerlijk gegeten bij een restaurantje; en dat voor bij elkaar maar een tientje! Twee telefoonhoesjes, zonnebrand en flesjes water later zitten we nu lekker op ons kamertje de dag van morgen te bespreken. We"ll keep in touch!

Elana

• 22 December 2016 - 16:49

Raymond:

Hoi lieverdjes, top zo'n reisverslag. Gaat wat makkelijker dan heen en weer appen. Ik ben héél blij dat jullie er zijn en dat de reis goed is verlopen. Slaap lekker jullie eerste nachtje en heel veel plezier. Lafjoe!

• 22 December 2016 - 17:48

Julia:

Lekker begin van een mooie reis ... Hihi
    Ps. Lafjoetoe pap

• 22 December 2016 - 19:36

Dennis:

Hey schatjes :-)

Fijn dat jullie goed zijn overgekomen, is toch altijd even spannend zo'n lange reis. Ik ben heel erg benieuwd wat jullie allemaal voor leuke en bijzondere dingen gaan meemaken daar. Lijkt me een bijzondere cultuur op basis van deze eerste verhalen!
    Ik ga nu ook lekker genieten van m'n 'vakantie'. Rust lekker even uit van de reis en veel plezier!

Groetjes en liefs,
    Dennis

• 25 December 2016 - 17:14

Peter B.:

Hoi meiden,
    Wat leuk zo'n reisverslag. En het is maar al te waar : "Wie verre reizen doet, kan veel verhalen." Goed dat, goed beschouwd, alles lekker gaat. Reuze geestig een rij met "native asians" en daar tussen 2 Europese dames. Heb begrepen dat jullie lekker gegeten hebben en morgen op reis gaan naar Ko Wilma, grapje naar Ko Thao. Inmiddels zijn jullie daar aangekomen en heb al prachtige foto's gezien. Geniet ervan en ondertussen hunker ik naar het volgende reisverslag.
    Liefs,