Slaapbussen en Vuurzwaaiers - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elana Meijer - WaarBenJij.nu Slaapbussen en Vuurzwaaiers - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elana Meijer - WaarBenJij.nu

Slaapbussen en Vuurzwaaiers

Door: Elana

Blijf op de hoogte en volg Elana

24 December 2016 | Thailand, Bangkok

Dag 2, onze volle dag Bangkok. Na een prima nachtje hadden we een ontbijtje in het hotel. Beetje wennen in die 30 graden, maar alles beter dan de kou thuis! Na het ontbijt tijd om uit te checken en de route naar the Grand Palace uit te stippelen. Het was ongeveer 20 minuutjes lopen, en het was al aardig druk toen we aankwamen. The grand palace bestaat uit verschillende delen, en wij bezochten het tempelcomplex van Boeddha en het textielmuseum. Ondanks de drukte was de sfeer goed en gek genoeg ook vrij rustig. Op weg naar de uitgang kwamen we ijsjes tegen en die hadden we wel verdiend. Met nieuwe flesjes water en vol goede moed waren we van plan terug te lopen richting hostel, tot (1 van de 1000) tuktuk chauffeurs ons wenkte. Eigenlijk leek ons dat wel leuk en voor we het wisten scheurden we met bijna 50 km/h door de stad, terug naar Khao San Road. Lunchen deden we weer bij hetzelfde tentje; omdat ze zoveel lekkere dingen op de kaart hadden (en we het stiekem vertrouwden omdat ze een goeie aanbeveling hadden van tripadvisor) leek ons dit het handigste plan. Daarna lieten we onze nagels doen (kostte ook maar €4 en de airco daar was mooi meegenomen). We bezochten erna nog twee tempelcomplexen in de stad, beiden erg mooi en indrukwekkend. Wel kwamen we tot de pijnlijke conclusie dat we eigenlijk vrij weinig weten van de cultuur en de gebruiken, dus we namen ons voor dat later even op te zoeken (dat hebben we inmiddels gedaan, no worries). Daarna was het tijd om terug te gaan naar het hostel om een half uurtje te zitten en daarna onze spulletjes te pakken en te gaan eten bij MCDonalds , omdat we daar met backpack en al wel konden zitten. De bus naar Chumphon, de haven van waar we naar Koh Tao zouden varen, kwam ons halen om half 7. De bus was stukken beter dan ik had verwacht! Beetje raar groen licht, maar de stoelen konden bijna plat en we hebben allebei dan ook lekker geslapen tijdens deze 8u durende rit. Onderweg stopten we 1x bij een lokale onderneming voor wat eten en een plaspauze (toch niet want sta-WC's zijn eigenlijk echt niks voor ons en er was ook een wc in de bus). Twee uur later kwamen we aan op Chumphon, waar we, as i speak (of typ, maar nu in ieder geval) tot half 7 op de boot moesten wachten. Toch best een onderneming.
Vervolg; na een enorme tijd wachten kwam dan eindelijk de boot. Hoewel de airco lucht met Nederlandse temperaturen naar binnen blies, vielen we beiden snel in slaap en werden we net op tijd wakker voor het aanmeren. Intussen was het al bloedgeslagen heet buiten toen we de pier afliepen, op zoek naar onze taxi. Met een open auto werden we naar het resort gereden, waar we het liefst meteen wilden douchen, want we voelden ons niet heel fris meer na die reis. Dit kom helaas niet, incheck pas vanaf 1 uur. Dus zat er niks anders op dan, moe als we waren, bij het zwembad te gaan liggen. Bij het restaurantje hebben we geluncht, met prachtig uitzicht over het strand. Toen het eindelijk 1u was kregen we de sleutel van ons prachtige huisje, superdichtbij het strand (lees 100m). Eindelijk een lekkere douche! Daarna was het tijd voor een mini-fotoshoot in de prachtige omgeving, een wandeling over het strand en uiteraard een duik in de zee. Maar niet te lang, want om 16:00 werden we verwacht voor de introductie van de duikcursus! Zoals gebruikelijk stond de theorie eerst op het programma, 3u kijken naar filmpjes of het het hoe en wat. Interessant, maar eigenlijk ook wel vermoeiend. Daarna omkleden en een hapje eten bij het restaurant op het resort. Het eten was heerlijk en ook de cocktails smaakten goed. Kortom, een goed begin van de kerst dus. Daarna besloten we even het stadje in te lopen en kwamen we terecht bij een vuurshow, waar de Thaise mannetjes met brandende touwen de raarste capriolen uithaalden, begeleid met harde muziek. Laten we stellen dat ook het publiek kon meegenieten van de warmte van het vuur, want ze waren niet bang om met die touwen in je personal space te komen. Weer een ervaring rijker zal ik maar zeggen. Na zo'n reisnacht toch echt wel moe dus we maken het niet te gek vanavond. Morgen dagje vrij!

• 24 December 2016 - 18:10

Oma:

Wat een avonturen al. Morgen haaien aaien Juul? Veel plezier

• 24 December 2016 - 22:53

Raymond:

Moet toch een vreemde Kerst zijn in die hitte. Een unieke ervaring. Het verhaal lezende kan ik me goed voorstellen dat de vermoeidheid groot is en nu ik dit tik liggen jullie vast en zeker heerlijk te slapen. Morgen een rustdagje kan geen kwaad denk ik. Dus rust goed uit en geniet! Dikke kus

• 25 December 2016 - 17:32

Mama:

Haai, helemaal weer een Laan verhaal. Ik beleef het zoals je schrijft! Lieve kinderen geniet van alles en Juul, gewoon haaken aaien

• 25 December 2016 - 18:09

Dennis:

Ik begin wel een beetje jaloers te worden op de temperaturen daar. Ben benieuwd of jullie nog onderwaterbeelden kunnen maken. Succes met de theorie en veel plezier met duiken!