Mooie hotelkamers en nog meer onderwaterleven - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Elana Meijer - WaarBenJij.nu Mooie hotelkamers en nog meer onderwaterleven - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Elana Meijer - WaarBenJij.nu

Mooie hotelkamers en nog meer onderwaterleven

Door: Elana

Blijf op de hoogte en volg Elana

31 December 2016 | Thailand, Krabi

Zooo, de vakantie in Koh Tao zat erop, en om 05:20 stond onze taxi klaar om ons naar de boot te brengen. Gelukkig hadden we onze reisziek pilletjes ingenomen want mijn god, wat een geweld. De een na de ander zagen we richting toilet vertrekken en vrijwel niemand had meer kleur op die boot. Uiteindelijk vielen we allebei in slaap en werden we na 3u wakker, aangekomen in Suratani, waarvandaan de bus ons naar Krabi zou brengen. Het was wederom een fijne bus, en ook daar hebben we nog wat kunnen slapen. We werden gedropt op een plaatsje wat ik meer "middle of nowhere" dan stad vond, maar gelukkig konden we vanaf daar heel gemakkelijk een taxi krijgen naar ons hotel. Deze zou om 12:40 vertrekken, maar liep uiteraard weer eens de nodige vertraging op. In de wachttijd namen we een enorme beker met fruitshake, voor maar 30 baht(€0,80) Toen we eenmaal in het busje zaten hadden we er wel weer vertrouwen in, en eenmaal bij het hotel waren we blij verrast over de gastvriendelijkheid. Het inchecken ging wat moeizaam, omdat ze beweerde dat ik twee nachten had geboekt, en er daarna nog eentje los had geboekt (maar dat stond niet in mijn boekingsbevestiging) en na heel wat "Huh's" en "Oh's" kregen we dan onze kamersleutel, en gratis ontbijt erbij. Dat was dan wel weer mooi meegenomen! Verder hielp ze ons gelijk met de andere dingen die we wilden regelen en kregen we gratis zwembad entree bij het hotel tegenover. De hotelkamer is prachtig, met luxe badkamer en losse bedden. We hadden lunch, boekten een snorkeltrip voor de volgende dag en brachten wat uurtjes bij het zwembad door. In de avond aten we Mexicaans bij het restaurant onder het hotel en gingen we vrij op tijd slapen. De kamer is supermooi en het beloofde dan ook een goeie nachtrust te worden!
De volgende ochtend moesten we tussen half 9 en 9 klaar zitten voor de transfer naar de pier. Deze kwam uiteraard ook te laat, maar inmiddels zijn we daar wel aan gewend. We kregen bij de haven onze bandjes en gingen met een groep van ongeveer 35 man een speedboot-achtig ding in. Onze gids (Toni) was super enthousiast en probeerde over iedere plaats iets leuks te vertellen. Deze bracht ons van plek naar plek (waar het soms echt absurd druk was met andere bootjes) en na en aantal stops hadden we lunch op Phi Phi Island. Dit was een buffet en naast veel fruit en witte rijst was er niet echt iets bij waar ik heel vrolijk van werd helaas. Maar eten is eten en we hadden best wel honger, dus namen we daar uiteraard genoegen mee. Nouja; bijna dan want na afloop vonden we het wel tijd voor een ijsje en een armbandje. Eenmaal terug op de boot gingen we naar de snorkelstops, en op beide plekken bleven we bijna een uur. Ik maakte er een sport van zoveel mogelijk verschillende vissen en koraal op de foto te zetten. Er was enorm veel leven onder water en dit was dus nog een beste opgave. Na het snorkelen gingen we terug naar de pier, maar opeens begon het te stortregenen, en dat was niet heel gunstig voor degenen voorop de boot. Wij zaten net achter de kapitein en daarmee vrijwel droog, aangezien hij al het water voor ons opving. Onder handdoeken, sommigen zelfs onder paraplu's en zwemvesten zaten we te schuilen tegen de regen. Gelukkig stopte het voor we terug waren, en konden we enigszins droog teruglopen naar de taxi. Eenmaal terug in het resort was het tijd voor een douche en wat relaxen, voor we gingen avondeten. Dit keer liepen we naar het strand om daar bij een heel schattig marine-stijl restaurantje te gaan eten. Toen we het net hadden gehad over "heimwee" naar huis liep ik even naar de wc (die ik met veel geweld want ik dacht dat ie klemde, maar hij was gewoon bezet, shame on me, opentrok) en toen ik mijn handen stond te wassen zag ik het bordje "WC", precies dezelfde als we thuis bij papa hebben. Toch wel erg toevallig. Na het eten kochten we nog wat souveniertjes en was het tijd voor een redelijk vroege nacht. We waren kapot van de boottocht.
Voor de verandering even drie dagen, want de 31e begon als een beetje een saaie reisdagboek dag. We hebben namelijk lekker bij het zwembad gelegen, en in de ochtend weinig uitgevoerd. We gingen op zoek naar wensbalonnen maar die verkochten ze (nog) niet, en we lazen allebei veel. Aan het eind van de middag stond er een spannende tocht op het programma, de klim naar de Tiger Cave Temple welteverstaan. Deze 1237 treden tellende trap leidt naar een prachtige tempel op de top van een berg. We waren gewaarschuwd voor nieuwsgierige apen, maar het was rustig en ze lieten ons met rust. De klim was eigenlijk best wel zwaar, de trappen stijl en de kuiten al snel voelbaar. Maar Meijers als we zijn zetten we uiteraard door, en het uitzicht was het zeker waard. Na de nodige foto's was het tijd voor de terugweg, want het werd al aardig donker. Dit was toch langer dan ik in mijn hoofd bedacht had, en was blij toen we uiteindelijk weer op de grond stonden (zonder apenbeten en valpartijen uiteraard). De taxi terug was vrij prijzig, maar er was vrijwel niemand meer en het was eigenlijk onze enige optie. Nu terug in het hotel, snel klaarmaken voor oudejaarsavond en een hapje eten. Wat dat hebben we wel verdiend! Alvast een hele fijne jaarwisseling en tot snel lieve lezers!

• 31 December 2016 - 14:32

Peter B.:

Lieve meiden, wat een avonturen allemaal. Een heerlijke "doevakantie". Echt reuze leuke ondernemingen. Heb een gezellige oud-en nieuwviering. En fijne voortzetting van de vakantie.
    Groet,
    Peter

• 31 December 2016 - 14:33

Peter B.:

Groet,
    Peter

• 31 December 2016 - 15:56

Raymond:

Weer met veel plezier zitten lezen. Voor jullie nadert 2017 nu wel heel rap. Ik wens jullie een heel gezellig Oud&Nieuw en we zullen 6 uur later ook op jullie proosten! Veel plezier nog. Liefs

• 31 December 2016 - 16:56

Dennis:

Als ik zo lees wat jullie allemaal doen en beleven dan lijkt het wel alsof jullie al 4 weken weg zijn! Goed dat jullie er zo'n mooie reis van maken, geniet er nog even van. Veel plezier straks met de jaarwisseling, bij jullie is het al bijna 2017! Toch wel een bijzondere ervaring lijkt me, zo ver van huis.

• 01 Januari 2017 - 12:34

Mama:

Meiden, Bewegen is een optie! Goed dat jullie kuittraining in de benen hebben, Ga zo doorrrr. Xmams

Tags: Thailand