A sky full of sun and bikinis full of sand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Elana Meijer - WaarBenJij.nu A sky full of sun and bikinis full of sand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Elana Meijer - WaarBenJij.nu

A sky full of sun and bikinis full of sand

Door: Elana

Blijf op de hoogte en volg Elana

26 December 2016 | Thailand, Koh Tao

Onze rustdag! We waren van plan vroeg op te gaan voor dé kerstfoto, maar sliepen door tot half 11. Na ons even opgefrist te hebben gingen we opzoek naar een lekker ontbijtje. Naast ons resort zit een soort coffee-corner waar we heerlijke wafels met caramelsaus hadden als ontbijt (je moet wat als je je kerstontbijt in Nederland mis loopt natuurlijk). Vers sapje erbij; en op naar het strand om een leuke foto voor de kerstkaart te maken. Nederlanders als we zijn, wilden we dat niet aan iemand vragen; dus gebruikten we mijn tas als zelfontspanner statief. Degenen die dit lezen hebben de foto vast al gezien, dus bij deze nogmaals een fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar! Na de foto wilden we graag een wandeling maken naar een uitzichtpunt. De traditie van wandelen met kerst moest natuurlijk wel voortgezet worden en dat hebben we geweten. Jeetje wat was dat warm en wat was de weg stijl. Het uitzichtpunt was prachtig; je keek op het eiland naast Koh Tao; Nang Yuan. We dronken wat, hielden uiteraard een fotoshoot en wandelden de hele weg terug naar het resort, waar we onderweg langzaam in plasjes water veranderden. Klaar voor een drankje en en duik in het zwembad. Toen we vervolgens hadden besloten op het strand te gaan liggen hadden we honger en lunchten we weer bij de strandtent van het resort. Gelukkig kennen ze ons daar inmiddels haha. Na de lunch gingen we lekker op het strand liggen; eindelijk relaxen. Toen we uitgezond waren en terug wilden gaan naar het huisje had een van de rondlopende honden besloten dat Julia haar handdoek ook wel als speelgoed kon dienen, en hing er dus vervolgens aan, tot groot vermaak van de omstanders. Heel wat "Nee!" En "FOEI" later konden we eindelijk met al onze spullen vertrekken. De hond in kwestie liep vrolijk mee en ging op onze trap liggen. Dat we het even wisten.
Omdat het toch kerst was wilden we wel wat speciaals doen, want normaalgesproken is het thuis natuurlijk groot feest. We gaven elkaar een half uur om een cadeautje voor elkaar te scoren in het stadje, en gingen daarna lekker uit eten om toch een beetje kerst te vieren. Ik ging naar huis met twee korte broekjes en Juul met een tasje en een brillenkoker. Missie geslaagd. Na het eten was het tijd om de theorie voor het duiken door te nemen, want dat moesten we de volgende dag reproduceren. Het was erg warm en de nachtrust helaas dus ook niet optimaal, en de muggen die overal vandaan lijken te komen werken ook niet heel goed op je humeur.
De volgende ochtend ging de wekker om 07:00. We moesten namelijk om 08:00 bij de laatste stukjes theorie van de duikcursus aanwezig zijn, en dus ontbeten we weer vroeg (Met wafels. En Eggs Benedict). Na de theorieles was het tijd voor de zwembadtraining. Uitrusting in- en uit elkaar halen en vervolgens de "basics" in het zwembad. Bijna 3uur zwommen we rond en leerden we alle ins (en juist niet de outs) van het duiken. Het was erg leerzaam en gezellig, alhoewel we nog steeds de naam van onze instructeur niet weten. Eenmaal klaar met de training gingen we op pad voor een nieuw kaartje voor mijn gopro, een ijsje en waren we blij verrast dat de kamer was schoongemaakt (nouja blij verrast, ik had er wel een soort van om gevraagd). Daarna was het tijd voor het strand, een boekje en een prachtige zonsondergang. 'S avonds aten we in de stad en keken we met een cocktailtje naar de vuurshow, toch wel erg indrukwekkend. Een van de performers ging zelfs met z'n brandende touwen op een koord lopen. Debiel als je het mij vraagt, wel goed vermaak.
Morgen het theorie-examen en de eerste twee open water duiken. Zin in!!

• 26 December 2016 - 16:30

Mama:

Gewoon doorleren op je vakantie,ik teken ervoor!

• 26 December 2016 - 18:24

Dennis:

Gelukkig doet je gopro het weer, die kun je morgen goed gebruiken! De cocktails en zonsonderdgang klinken ook erg lekker

• 26 December 2016 - 20:36

Oma:

Spannend meisjes. Houd de koppies er bij onder water. xx

• 28 December 2016 - 16:22

Raymond:

Eindelijk weer even rust om jullie verhaal te lezen. Op m'n mobiel lukt dat niet door een irritante reclame die elke keer mijn scherm vult, maar gelukkig is het Chromebookje mee naar Frankrijk. Leuk om zo op de hoogte te blijven van de gebeurtenissen. Ik zie er telkens naar uit. Jullie zijn extreem goed bezig om te genieten. Dat doet me echt deugd als vadertje. Zie uit naar de eerste verhalen van het echte duiken! Liefs, papski