Cuddling fishies - Reisverslag uit Cairns, Australië van Elana Meijer - WaarBenJij.nu Cuddling fishies - Reisverslag uit Cairns, Australië van Elana Meijer - WaarBenJij.nu

Cuddling fishies

Door: Elana

Blijf op de hoogte en volg Elana

02 September 2015 | Australië, Cairns

Dinsdag was de laatste dag die volledig in het teken stond van reizen (voor we naar huis vliegen dan) en we zaten dus de hele dag in de auto. Onderweg stopten we bij The Frozen Mango, waar Laura een hele ananas besloot te kopen en wij een ijsje haalden (nog nooit zulk lekker mango ijs gegeten) omdat het hele restaurantje daar bekend om stond. Verder was het echt in the middle of nowhere dus iets anders dan ijs eten en verder rijden was ook geen optie, haha. Tegen de avond kwamen we aan in Yungaburra, in een heel schattig hostel: on the wallaby lodge. Na 5 minuten werden we alweer bij elkaar geroepen voor een uitje naar het platypus viewing platform, waar we ook inderdaad een platypus hebben gezien. Ik vind die beestjes echt zo schattig! Als avondeten hadden we barbecue, supergoed georganiseerd en voor ieder wel iets wat hij of zij lekker vond. Daarna was het tijd voor het nacht-kajakken, of beter gezegd kanoën. Met z'n drieën in een nogal onstabiele boot, voorin de spotter (dat was ik), die met een zaklampje dieren in de bomen moest zoeken, in het midden de balancer (Laura in ons geval) en achterin de roeier (Otto de arts, maar gelukkig voor hem roeiden wij ook een beetje mee). We zagen tree-Kangaroos, possums, veel vogels, waterdragons en per toeval vond ik een schildpad! Toch vond ik het niet helemaal relaxed en was ik blij dat we na anderhalf uur zonder te vallen weer aan land stonden. Het was inmiddels al half 11, hoog tijd om het bed op te zoeken! Dinsdag, de laatste dag van de groepsreis. Na het ontbijt gingen we op een cruise over het barrina meer, waar we veel schildpadden, prachtige planten uit het regenwoud en zelfs een python zagen! Na de cruise besloten we de 5,5k hike door het regenwoud te doen, maar al na 1k werd ik verrast door een bloedzuiger in m'n knieholte. Me totaal onbewust van het feit dat die zich hier ook huisvesten liep ik de rest van de wandeling niet zo relaxed. Gelukkig vertelde mijn papa mij ooit dat ik na het wandelen m'n schoenen moet checken, en weer kwam er zo'n vies ding uit zetten. Ik was niet de enige, en volgens mij had niemand meer zin om nog eens een regenwoud in te gaan. 'S middags bekeken we de curtain fig tree en gingen we naar de millaa millaa waterval. Vooral de waterval was echt prachtig, zo leuk om daar even lekker te zwemmen, foto's te maken en een wedstrijdje "wie kan het best een haarwaterval produceren" te houden. Het laatste stuk van de dag reden we naar cairns, werden Laura en ik wat minder blij van de 6 (waarvan 4 nog slapende) gasten in onze kamer in het hostel, en kwamen we voor de allerlaatste keer samen om te eten met de hele groep. Alle foto's, emailadressen en andere handige contactmogelijkheden werden uitgewisseld, en we namen afscheid van Ralph, onze geweldige en vooral enthousiaste gids.
Woensdag was By far de dag waar ik enorm naar had uitgekeken. We hadden namelijk een dag snorkelen in het Great Barrier Reef geboekt! Het weer was heerlijk, de zee stralend blauw en al gauw doken we het rif in. We zagen prachtige koralen en vissen en ik heb goed gebruik gemaakt van m'n waterdichte wegwerpcamera en goPro. Jammer dat laura's camera (begint bijna een trend te worden) het weer eens begaf, haar waterdichte wegwerpcamera zat na 3 seconden vol met water, helaas. 's avonds hadden we met een deel van onze groep een pubcrawl geboekt, met gratis drankjes en entree in 5 clubs. Het begon met een barbecue en een beerpong wedstrijd; waar je 100$ mee kon winnen. Helaas voor ons werden Laura en ik tweede, haha. Om de vakantie goed af te sluiten besloten we er maar alles van te maken, iedereen heeft een fantastische avond gehad en we hebben er genoeg lachwekkende foto's aan overgehouden. Om half 3 viel ik dan ook met al m'n kleren nog aan in slaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elana

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 22670

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Rondreis Namibië

10 Juli 2018 - 27 Juli 2018

Interrail 2018!

09 Februari 2018 - 16 Februari 2018

Mam en Laan naar Canada!

09 Oktober 2017 - 26 Oktober 2017

Wij gaan op Safari! Wij gaan op Safari!

21 December 2016 - 07 Januari 2017

De zusjes meijer naar de andere kant van de wereld

17 Juli 2015 - 29 Augustus 2015

Australie ontdekken!

Landen bezocht: